Tøffe forhold - henger etter med brøyting

Brøytemannskapene har ikke alle veger klare onsdag morgen, Føyka har mye av skylda for det. Vær forsiktige, folkens!

Vi snakker om ei god gammeldags renneføyke, og enkelte steder har det kommet mye snø, over 30 centimeter. Den er lett, men den fyker og sikten er mange steder dårlig.

Noe etter med brøyting

På Dynestølvegen i Øvrebø blåste sent i natt og tidlig morgen så mye at brøyta strevde med å finne brøytestikkene. Det er ikke tilrådelig med skolebuss inn denne vegen i morges. Det blir informert via skole om dette.

_ De største snømengdene kom nok et par timer senere enn ventet. Dette kombinert med mye vind og føyke, gjør at vi ikke har alle vegene ordentlig ryddet denne morgenen. Vi ligger noe etter med brøyting. Årsaken er vinden. På grunn av den går brøytingen går senere enn vanlig, sier Daniel Angelstad, fung. enhetsleder i enhet for park og teknisk i Vennesla kommune.

Vegmelding og bussinfo

Vennesla kommune har oversikt over de kommunale vegene. Situasjonen på fylkesvegene  er også tøff. På 175.no - trafikkmeldinger vil det være info om stengte veger. Klokka 07.45 var det ikke meldinger om stengte veger i vår kommune.

Følg med hos Agder Kollektivtrafikk. Der er det informasjon om skolekjøring og bussene til og fra byen.  DEt var ikke melding om innstilte busser kl 07.45 i morges.

Sol utpå dagen

Det skal slutte å snø i morgentimene, og utover dagen regner vi med å få brøyta opp ganske godt - før rensking og rydding starter. Det er meldt solskinn onsdag!