Sommerens store turkonkurranse

Vennesla turstigruppe har laget et fantastisk opplegg for barn og unge og familier i Vennesla, Øvrebø og Hægeland i sommer.  Skaff deg turkortet, delta i konkurransen og legg ut på turer i nærområdet!

_ Vi takker for dette flotte initiativet og alle skolene blir med. Jeg håper og tror dette kan bli sommerens store snakkis og aktivitet i hele kommunen, sier en strålende fornøyd oppvekstsjef Marianne Wegge.

Denne konkurransen er for alle. Den koster ikke noe og den foregår i nærområdet.

Vennesla turstigruppe inviterer alle barn og unge til å gå turer i nærområde. Flere av turene er lagt til naturstier som har plakater om kulturminner og norsk fauna.  Alle barn og foreldre blir informert om tilbudet via skolen før 1. juni.

Elevene ved alle barne- og ungdomsskolene i kommunen, er invitert til å registrere turene og sanke poeng. Hver skole får en pengesum til å bruke på noe hyggelig på skolen. Summen vokser med antall registrerte turer. Alle som vil, er velkommen til å delta og registrere besøkene i de 12 turmålene.

Du kan registere deg og dine elektronisk på turstigruppas nettside.

Du kan også gå til innbyggertorget på biblioteket i Kulturhuset og få hjelp til å registrere turene der.  Ved registrering legger du inn navnet ditt, klassen din (den du er i våren 2024), skolen du går på og når du gikk de ulike turene. På skolene har de også egne papirskjema.

Tilstelning til høsten

Husk at jo flere turer du går, jo flere poeng får skolen din og jo mer penger får dere. Skolene vil så lage tilstelninger til høsten. Du kan maks registrere at du har gått 12 turer. Vi forventer da at du går turene og at du leser plakatene i naturstiene.
Ta gjerne med deg familien din eller venner på tur.

Dersom du vil ta vare på registreringene du gjør på nett, må du være innlogget. Eller du kan registrere alle turene samtidig den dagen du har gått de turene du vil (uten innlogging).

12 ulike turer

Naturstigruppa har laget 12 turer du kan velge mellom – kart finner du på ut.no. Du finner turer fra alle deler av kommunen.