Moseidmoen-elever skapte liv i kommunestyresalen

Fantastisk stemning da 2A og 2B fra Moseidmoen skole kom til Herredshuset som del av et prosjekt de har på skolen. Det heter «Bygda mi».

Helt siden uke 16 har elevene på andre trinn lært om bygda si og hva det egentlig er for slags bygd vi bor i.

De har lært om kommunevåpen og de tre bygdene som til sammen utgjør kommunen. De har lært om dialekta, museene våre, Hunsfospipa, styresettet og mye mer. Ikke minst har de lært om Grønn Urban Bygd, historien vår og identiteten.

På Herredshuset fikk de omvisning av varaordfører Odd Grønberg og kommunalsjef Alexander Jensen. Begge var etterpå imponert over sjuåringenes kunnskapsnivå – for ikke å snakke om nysgjerrigheten. De lurte på nesten alt, og det er knallbra.

Inne i kommunestyresalen har det sjelden vært mere trøkk. Barna spurte og grov og de var særlig opptatt av relasjoner. De har venner og kjente som de mener er i familie med både ordfører, varaordfører og andre.

Vi greier ikke gjenskape besøket i tekst. Det var en opplevelse.  Dere skulle vært i gangene på Herredshuset da flokken med elever var rundt. Ta deg derfor tid til ei ekstra  runde med bildekarusellen lenger oppe i saken.