Hedret for 25 års innsats

_ Dere 25- årsjubilanter er både vår historie og vår framtid. Og så synes jeg dere dere blir yngre og yngre for hvert år, sa kommunedirektør Svein Skisland da 20 ansatte ble hedret onsdag.

Fra venstre: Ordfører Nils Olav Larsen, Dagrun Caroline Strandberg, Vennesla skole, Ingunn Berntsen Abrahamsen, Enhet for kultur og innbyggertorg, Anita Nakkestad, Hjemmetjenesten, Camilla Marie Moyle, Enhet for livsmestring, Katrine Bestul Mykland, Vennesla skole, Kari Strand, Vennesla skole, Anita Berntsen, Vennesla ungdomsskole, Anne Kristin Vennesla, Venneslaheimen omsorgssenter, Birgit Robstad, Moseidmoen skole, Målfrid Konst, Enhet for barn og familie, Vidar Bø, Enhet for kultur og innbyggertorg, Inger Leland Øvensen, Vennesla skole, Adelheid Frost Mykland, Solsletta barnehage, Monica Salvesen Johansen, Vennesla ungdomsskole, Hans Kristian Hægeland, Byggforvaltning, Eli Christine Furuholmen Jørlo, Enhet for barn og familie, Solbjørg Olsen, Eikeland oppvekstsenter, Karina Bakkan, Enhet for Livsmestring og kommunedirektør Svein Skisland. Ikke til stede: Are Bjørnestad, Vennesla ungdomsskole og Anita Vøttrup, Enhet for livsmestring. - Klikk for stort bildeFra venstre: Ordfører Nils Olav Larsen, Dagrun Caroline Strandberg, Vennesla skole, Ingunn Berntsen Abrahamsen, Enhet for kultur og innbyggertorg, Anita Nakkestad, Hjemmetjenesten, Camilla Marie Moyle, Enhet for livsmestring, Katrine Bestul Mykland, Vennesla skole, Kari Strand, Vennesla skole, Anita Berntsen, Vennesla ungdomsskole, Anne Kristin Vennesla, Venneslaheimen omsorgssenter, Birgit Robstad, Moseidmoen skole, Målfrid Konst, Enhet for barn og familie, Vidar Bø, Enhet for kultur og innbyggertorg, Inger Leland Øvensen, Vennesla skole, Adelheid Frost Mykland, Solsletta barnehage, Monica Salvesen Johansen, Vennesla ungdomsskole, Hans Kristian Hægeland, Byggforvaltning, Eli Christine Furuholmen Jørlo, Enhet for barn og familie, Solbjørg Olsen, Eikeland oppvekstsenter, Karina Bakkan, Enhet for Livsmestring og kommunedirektør Svein Skisland. Ikke til stede: Are Bjørnestad, Vennesla ungdomsskole og Anita Vøttrup, Enhet for livsmestring.

Kommunens google

Alle jubilantene ble invitert til middag på Vigeland Hovedgård og tildelt gavekort og blomster. Å arbeide i 25 år tilsvarer over 45.000 timeverk. Derfor var det naturlig at kommunedirektøren også takket ledsagerne for at vi har fått så mye av tiden deres.

_ 25 år begynner å bli en stund siden. I 1998 slo Norge Brasil i fotball, men 1998 var også året da Google ble etablert. På mange måter er dere kommunens google. Dere har erfaring. Dere er de andre kan spørre og konferere med. Dere har svarene, sa kommunedirektør Skisland i sin takketale.

_ Vi er dypt takknemlige for det dere har betydd og betyr. Dere er kontiunitetsbærere. Og så er dere midt i livet. Dere har mye framtid igjen i kommunen, og det er vi enda mer takknemlige for. Vi trenger dere, sa han.

Bjøro Hildebrandt sang flotte julesanger. Til forrett ble det servert laks, til hovedrett hjortesteik og til dessert en frukt-sorbet. Det skal være litt ekstra stas når de av kommunens 1300 ansatte som har gitt sine krefter og tid til fellesskapet i 25 eller 40 år, hedres. I år var det ingen 40-årsjubilanter, men hele 20 25-årsjubilanter.

Ryggraden

Ordfører Nils Olav Larsen delte ut gavekort og han var innom hvordan 25-årsjbilantene har vært med på å forme og utvikle Vennesla.

_ Mange av dere har formet enkeltmennesker og formet samfunn. Det er ikke alltid populært, men dere gjør det nødvendige. Dere er ryggraden i kommunen. Et litt rart ord er bjellesau. Men dere er de som andre følger etter – fordi dere har staket ut kursen, sa ordførerne, og la til:

-Ei gang i tida valgte dere Vennesla, og dere ble hos oss. Fordi dere har ivret for samfunnsoppdraget som er å trygge innbyggernes ve og vel. Jeg vil takke for at dere bygger fellesskap og gjør Vennesla kommune til et bedre lokalsamfunn å leve og bo i, sa han.

Jubilantene

Vi gratulerer årets 25-årsjubilanter og takker for innsatsen:

• Dagrun Caroline Strandberg, Vennesla skole.
  • Ingunn Berntsen Abrahamsen, Enhet for kultur og innbyggertorg.
  • Anita Nakkestad, Hjemmetjenesten.
  • Camilla Marie Moyle, Enhet for livsmestring.
  • Katrine Bestul Mykland, Vennesla skole.
  • Kari Strand, Vennesla skole.
  • Anita Berntsen, Vennesla ungdomsskole.
  • Anne Kristin Vennesla, Venneslaheimen omsorgssenter.
  • Birgit Robstad, Moseidmoen skole.
  • Målfrid Konst, Enhet for barn og familie.
  • Vidar Bø, Enhet for kultur og innbyggertorg.
  • Inger Leland Øvensen, Vennesla skole.
  • Adelheid Frost Mykland, Solsletta barnehage.
  • Monica Salvesen Johansen, Vennesla ungdomsskole.
  • Hans Kristian Hægeland, Byggforvaltning.
  • Eli Christine Furuholmen Jørlo, Enhet for barn og familie.
  • Solbjørg Olsen, Eikeland oppvekstsenter.
  • Karina Bakkan, Enhet for Livsmestring

Ikke til stede

• Are Bjørnestad, Vennesla ungdomsskole.
  • Anita Vøttrup, Enhet for livsmestring.