Drømmer du om å starte for deg selv?

Mange har en drøm om å skape noe selv – få til en bedrift. Går du med en gründer i magen bør du kontakte Driv Agder. Der får du kjempegod gründerhjelp.

_ Jeg har lykkes med Morild og klær med refleks, mens jeg bommet totalt med designer-speilene mine. Jeg vet en del om hva som skal til for å lykkes og hva man ikke bør gjøre, sier Siri Urdal.

Hun er daglig leder i Driv Agder. Der jobber hun sammen med forretningsutvikler Janne Storm Pettersen og flere andre gründereksperter. Tirsdag var Siri og Janne på ordførerens kontor i Vennesla for å orientere om hva Driv Agder har å tilby.  Ledelsen i Driv Agder er for tiden rundt og besøker kommuner og informerer om virksomheten.

Driv Agder er bygget opp rundt det som i tidligere het EVA-senteret eller Etablerersenter Vest-Agder og et liknende senter i Aust-Agder. Nå er alt slått sammen til én stor satsing og 21 kommuner er inne på eiersiden sammen med Agder fylkeskommune. Vennesla er en av eierne.

Gratis råd - gratis kurs

_ I reklamebransjen sendte vi regning på 1800 kroner timer. I Driv Agder er veiledning og rådgivning gratis. Vi ønsker å hjelpe og veilede alle som har lyst til å starte egen bedrift, sier Siri Urdal.

Hun trekker forretningsutviklerne som kan gi deg spesiell veiledning i hvordan du kan utvikle ideen din. Kurs og work-shops er en annen viktig ting. Driv Agder tilbyr en rekke kurs for nyetablerere og gründere, alt fra hvordan man skal bli synlig i sosiale medier til hvordan takle stress og føre regnskap.

Både ordfører Nils Olav Larsen og næringsrådgiver Torgeir Haugaa er glade for samarbeidet med Driv Agder – og ber innbyggere i Vennesla bruke muligheten aktivt. Haugaa sier Driv Agder er en viktig aktør – som tilbyr mye god rådgivning og veiledning for gründere – ikke minst hvordan man skal finne finansieringsløsninger.

Flere venndøler med

Driv Agder har allerede flere fra Vennesla som får hjelp til å etablere seg og utvikle ideer videre.

-Vi har suksess hvis flere våger å følge drømmen sin og skape noe. Målet vårt er flere vekstkraftige små og mellomstore bedrifter innen 2030 – og at vi har vært med å utvikle en imponerende flokk, sier Siri Urdal og Janne Storm Pettersen.

Vennesla kommune har en meget dyktig næringsrådgiver i Torgeir Haugaa, og på kommunens nettside finner du informasjon om næringsarbeidet i Vennesla.

Ta kontakt!

Du kan kontakte Driv Agder på nettsiden deres. På nettsiden kan du booke time direkte. Driv Agder har just flyttet inn i nye lokaler i Slottsquartalet i Kristiansand.