Begynner i mai neste år

Eirik Ulven Hatterud har takket ja til stillingen som kommuneoverlege i Vennesla kommune. Men før han begynner skal han jobbe litt på barneavdelingen på Sørlandet sykehus.

_ Jeg fortsetter som fastlege i Vennesla fram til oktober. Da går jeg inn i ett halv års arbeid ved barneavdelingen på sykehuset. Først i mai neste år, begynner jeg i stillingen som kommuneoverlege, forteller 39-åringen.

Robert Burmann vil fungere som kommuneoverlege til Ulven Hatterud overtar,. Han har allerede gjort det siden Kirsten Toft sluttet i stillingen i vår.

Eirik Ulven Hatterud gleder seg til jobben, ingen tvil om det. Folkehelse og samfunnsmedisin og levekårsutvikling synes han er spennende å arbeide enda mer og tettere med. Dessuten liker han Vennesla, etter tre år som fastlege ved Vennesla legesenter.

Kommunalsjef for helse og omsorg, Ragnhild Bendiksen er glad for at Eirik blir vår nye kommuneoverlege. Hun kjenner ham som gjennomført dyktig.

Eirik Ulven Hatterud har også åpnet for å bli kommuneoverlege i flere kommune. Dette er ikke avklart ennå, men Vennesla har, etter henvendelse, åpnet for å drøfte samarbeid om kommuneoverlegetjenesten med Bygland kommune og Evje og Hornnes kommune.

Selv om Eirik Ulven Hatterud skal til sykehuset et halvt år fra høsten, vil han fortsette som faglig rådgiver og ansvarlig for Vennesla og Iveland legevakt.

Foto er tatt av Morten Klaussen, Vennesla Tidende