Hva tilbyr vi?
Har du nedsatt funksjon på grunn av skade eller sykdom, kan du låne tekniske hjelpemidler. Vi skiller da mellom hjelpemidler du trenger for en kortere periode og hjelpemidler du trenger varig.
Reparasjon av hjelpemidler
Vi tilbyr også reparasjoner av hjelpemidler og utstyr. Kommunen har to teknikere som kan foreta enkle reparasjoner.
Hvem kan få tilbudet?
Du som har behov for tilrettelegging med hjelpemidler.
Hvordan få tilbudet?
Har du behov for å låne hjelpemidler for en kortere periode kan du henvende deg til kommunalt hjelpemiddellager direkte.
Noen eksempler på hjelpemidler du kan låne er:
- krykker
- rullator
- toalettforhøyer
- badekarbrett
- toalettstol
- dusjkrakk
- manuell rullestol
Vennesla har egen syn- og hørselskontakt som kan kontaktes for hjelpemidler til syn og hørsel.
Les mer om hjelpemidler for syn og hørsel her.
Hvis du har et varig behov for et hjelpemiddel (over 2 år), kan du få hjelp av kommunal fysioterapeut/ergoterapeut som hjelper deg å søke hos NAV. Søknaden må inneholde en faglig vurdering av dine behov og funksjon. Les mer om hjelpemiddelsentralen på NAV sine sider
Hva koster det?
Hjelpemidler for en kort periode
Kommunen dekker alle kostnader ved utlån av hjelpemidler fra korttidslageret.
Kontaktinformasjon
Telefon til hjelpemiddellageret: 91 36 19 40
For reparasjon av hjelpemidler: 91 36 19 40 (tastevalg 4)
Akutt telefonnummer (kveld og helg): 40 63 56 75
E-post: vennesla.hjelpemiddellager@vennesla.kommune.no
Åpningstider
- mandager klokken 13.00-15.00.
- onsdager klokken 13.00-15.00.
- fredager klokken 13.00-15.00.
Primært ønsker vi at hjelpemidler blir hentet og returnert i lagerets åpningstid, men dersom tidspunktene ikke passer, kan du gjøre avtaler via telefon. Har du vansker med å hente eller levere selv, kan du få hjelp av kommunens teknikere på telefon.
Utleveringsadresse
Sentrumsvegen 43, 4700 Vennesla (kjelleren i Venneslastua).